Wednesday, October 20, 2010

ဘုရားဖူးသြားျခင္းရယ္.. သံေဝဂတရားနည္းနည္းရယ္


ခင္မင္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းမ်ားက မေဗဒါ တို႕ အိႏိၵယကို ဘုရာဖူး သြားခဲ့တာ သိေတာ့ အားက် က်တယ္.. နီးစပ္တဲ့ သူမ်ားကို ``မဟုတ္ေသးဘူး`` လို႕ အစခ်ီကာ အထင္ အျမင္ေလးေတြ ေျပာျဖစ္ခဲ့ပါတယ္..။ ဟုတ္ပါတယ္.. မေဗဒါတို႕ ရဲ႕ ဆႏၵကေတာ့ ျပည့္စံုခဲ့ပါတယ္.. ဒါေတာင္ စိတ္ဝင္စားစရာ အင္မတန္ေကာင္းတဲ့ အိႏိၵယကို ေနရာနဲနဲေလးပဲ ေရာက္ခဲ့တာပါ…။ ကဲ.. ျမတ္စြာဘုရား ပြင့္ေတာ္ မူခဲ့တဲ့ ေနရာကို ေရာက္ခဲ့တဲ့ ဘာေတြ ထူးသြားလဲ.. ခံစားရတာေတြက အမ်ိဳးမ်ိဳးပါ..။

ပထမကေတာ့ ငါေရာက္ၿပီဆိုတဲ့ စိတ္နဲ ေက်နပ္တဲ့ အဆင့္ေလာက္ပါပဲ.. ဒီထက္ မပိုဘူး.. ကုိယ့္အပူနဲ႕ကိုယ္ မို႕..။ ဘုရားေျမ ကို ေျခမခ်ခင္.. မေဗဒါတို႕ မိသားစု ရထားဂိတ္မွာ ႀကံဳရတာက အင္မတန္ကို စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ရသလို မလံုမၿခံဳ ခံစားခဲ့ရတာမို႕ ရထားေပၚမွာလည္း မလံုမၿခံဳစိတ္နဲ႕ ဘရားပြင့္ခဲ့ရာ ( ဗုဒၶဂယာ .. ) ကို ေရာက္ခဲ့ၾကတာပါ.. ဟိုေရာက္ေတာ့ ျမန္မာဘုန္းႀကီးက ေစာင့္ႀကိဳေနလို႕ ကြ်န္မတို႕ အားတက္ခဲ့ရပါတယ္.. တည္းခိုမဲ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းလည္းေရာက္ေရာ.. ျခင္ေထာင္နဲ႕ အိပ္ရာမယ္ဆိုေတာ့ .. ျခင္ေတြ တဝီဝီ ျဖစ္ေနတာ ယင္ေကာင္ေတြ ရွိတာကို ၾကည့္ရင္း ငါ့ကေလးေတြေတာ့ ဒုကၡဆိုတဲ့ စိတ္က ႀကီးစိုးေနခဲ့ေတာ့ ဘုရားပြင့္တဲ့ ေနရာကို ဆိုက္ေရာက္ေပမဲ့ စိတ္က ေရာက္ၿပီ ဆိုတာထက္ မပိုတာ အမွန္ဝန္ခံျခင္းပါ.. ။

ေရာက္ၿပီး ဘုရားပြင့္ရာ ေနရာမ်ားကို လိုက္ဖူးေတာ့ .. အံၾသျခင္း.. စိတ္မေကာင္းျခင္း… ၾကည္ႏူးျခင္း လို႕ ဆိုရမလားပဲ..။ ဘုရား မျဖစ္မီ ဇာတ္လမ္းေတြကို ဘုန္းႀကီးငယ္က ျပန္ေျပာျပ…ေတာ့ လိုက္မွတ္သား ေမးခ်င္တာေလးေတြ ေမးရင္း ေအာ္ ငါတို႕ ငယ္ငယ္က စာအုပ္ေတြထဲမွာ.. မိဘ ဆရာသမား လူႀကီး သူမေတြ ေျပာတာ..လမ္းထဲ ဓါတ္စက္ႀကီးေတြမွာ ေအာ္္ၿပီး ဘုရားျဖစ္စဥ္ ေျပာတာေတြထဲ ..ေဝသာလီ.. ဗာရာဏသီ.. ကပီလဝတ္…မိဂဒါဝုန္ေတာ.. ေဇတဝန္ေက်ာင္း ဆိုတာေတြ စိတ္ကူးနဲ႕ ၾကည့္မွန္းခဲ့ရတာပါလား ..။ ေအာ္ အခုေတာ့ ဒီေျမမွာ တို႕ေတြ ေျခခ်ခြင့္ရၿပီဆိုကာ ပီတီ စိတ္.. အံ့ၾသစိတ္ေတြ ခံစားရပါတယ္.. တခါ ဘုရားျဖစ္ဖို႕ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ခဲ့တဲ့ ေနရာေတြကို ေလွ်ာက္ၾကည့္ရင္း အမွတ္အသား ေနရာေတြမွာ ဘာသာျခားတခ်ိဳ႕ရဲ႕ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ ပ်က္ဆီးရတာ… တခါ ဘာသာျခားေတြကပဲ အေစာင့္ေတြ ထားၿပီး ေစာင့္ေရွာက္ေပးခဲ့ (ေန)တာ. အစရွိတာေတြကို သိရျပန္ေတာ့ ဟယ္ ဒီမိုကေရစီ ထြန္းကားတဲ့ ႏိုင္ငံျဖစ္ၿပီး ဒီလိုလား ဆိုကာ ယူႀကံဳးမရ ျဖစ္ရတဲ့ စိတ္မေကာင္းျခင္း ဝင္ပူးကပ္ပါတယ္..။ တခါ တေလေတာ့လည္း စီးဆင္းေနတဲ့ ( ယမံုနာ ) ျမစ္ႀကီး ကို မနက္ေစာေစာ.. ေတာတမ္းေလးေတြ ၾကားထဲ ကားေလးျဖတ္ေမာင္းတဲ့ ေလႏုေအးကို ရူရိူက္ရေတာ့လည္း ၾကည္းႏူးျခင္း တမ်ိဳးကို ခံစားရတယ္.. စိတ္ထဲမွာေတာင္ ေနာက္ထပ္ ဘုရားပြင့္ရင္ လူအျဖစ္ မ်ား ဒီေနရာမွာ ေရာက္မလား မသိဘူးလို႕ ထင္မွတ္လိုက္ေသးတယ္..(နိဗၺာန္ဆိုတာ ဘဝနဲ႕ ဆယ္သက္မက အေဝးႀကီးဆိုတာကို ျပသတဲ့စိတ္ပါ.. ) ။





ဒါေပမဲ့ လူေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတဲ့အရပ္မို႕.. အျဖစ္ထူးဆန္းေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိေနတား အားလံုးသိၾကမွာပါ..။ ကြ်န္မတို႕ ေလွ်ာက္လည္မဲ့အရပ္ေတြ အတြက္ လိုက္ပါ ကူညီလမ္းျပေပးတဲ့ ဘုန္းဘုန္းက ေျပာထားပါတယ္.. လူေတြက နဲနဲၾကမ္းတယ္.. ေငြ လွဴရင္ သတိထား..လို႕ ေျပာထားလို႕ မေပး ျဖစ္ေအာင္ေနတယ္..။ ဒါေပမယ့္ သနားတက္တဲ့ သမီးက ေနရာတခုလည္း ေရာက္ေရာ.. အေမ.. ၅ ေယာက္ပဲ လို႕ ဆိုတာနဲ႕ ေအး ဒါဆိုလည္း ေပးလိုက္ေပါ့ဟယ္လို႕ ေျပာလိုက္ေတာ့ ေငြ လည္း ေပးလိုက္ေရာ အလွ်ိဳလွ်ိဳေပၚလာၾကတာ… လုၾကရင္း အသက္ ၅ ႏွစ္ေလာက္ ေျမးအရြယ္ေလာက္ကို ၇၀ ေလာက္ အဘြားႀကီးကို အတင္းလု ( ကုတ္စဲြ.. ရိုက္) ကေလးကိုခ်ီထားတဲ့ ကေလးေလးကက ေငြမရလို႕ ငိုတာ ျမင္ေတာ့ အရမ္းတုန္လွုပ္သြားတယ္.. အင္မတန္ စိတ္ မေကာင္းျဖစ္ရတယ္.. ။ အဲလိုပဲ ဘုရားအနီးဝန္းက်င္မွာ စုတ္ျပတ္စြာ.. ခႏၶာကိုယ္ တပိုင္းနဲ႕ ေတာင္းရမ္းေနတာ.. ႏူေနေတာ ..ဖိနပ္မပါပဲ ေနပူထဲ ေတာင္ရမ္းေနတာ ေတြကို ျမင္ရေတာ့ အင္မတန္မွ စိတ္ထဲမွာ မသက္မသာ ျဖစ္ရပါတယ္.. ႀကံဳတုန္းေျပာရအံုးမယ္.. မေဗဒါ ဘဝတေလွ်ာက္လည္း အဲဒီလို စုတ္ျပတ္ႏုံခ်ာေနတာမ်ိဳး ကို တကယ္ပဲ မေတြ႕ဖူးခဲ့တာေၾကာင့္လည္း အခုလို ျမင္ေတြ႕ရတာ အင္မတန္ကို စိတ္မခ်မ္းေျမ႔ျဖစ္တယ္လို မွတ္ယူပါတယ္.. စာထဲမွာ ဖတ္ရတာက ပံုစံ တမ်ိဳး ခံစားရသလို အျပင္မွာ မ်က္ျမင္ဆိုေတာ့ ပိုခံစားရတယ္ ထင္တာပါပဲ..။ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ ဝ႗္ဒုကၡမ်ားပါလဲ..။ ( သိတဲ့အတိုင္းပဲ `ဝ႗္မွာအၿမဲ ငရဲမွအပ` လို႕ ဆိုၾကတယ္မလား.. မေဗဒါ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္တာေတြကို မျပဳရဲသလိုအင္မတန္လည္း ေၾကာက္စရာေကာင္းတယ္လို႕ မွတ္ယူ ပါတယ္..။)

စိတ္ထဲမွာ ဘုရားပြင့္ေတာ္မူခဲ့ရာ ၾကြျမန္းခဲ့ရာ ခရီးစဥ္တေလွ်ာက္ ျဖစ္ေနတဲ့ စိတ္ေတြက အေတာ္ေလး ဆန္းက်ယ္တယ္လို႕ ဆိုရမယ္.. ။ ေနရာတခုမွာ တည္းခိုေတာ့ ေက်ာင္းထိုင္ဘုန္းဘုန္းကို စကားနဲနဲ ေျပာျဖစ္ေတာ့ `အရွင္ဘုရား… ဘုရားဟာ အင္မတန္မွ ညဏ္ပညာ ႀကီးက်ယ္တဲ့ လူ အျဖစ္ကေန ဘုရား ျဖစ္ခဲ့တဲ့သူအေလွ်ာက္ အခုလိုမ်ိဳး ဒီေနရာေတြမွာ ဒီလိုမ်ိဳး လူ႕ဘဝရဲ႕ ဒုကၡဘံုႀကီးကို ျမင္ေအာင္ သိေအာင္… မ်ား လူေတြကို နမိတ္ေပးခဲ့တာလား မသိ..`လို႕ ေမးမိပါတယ္.. ဘုန္းဘုန္းကလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္လို႕ ေအးေဆးစြာ ဆိုပါတယ္..။ ဟုတ္ပါတယ္.. ဘယ္ေနရာ ေနေန ဘုရားေဟာ အရ ဆိုရင္ လူ႕ဘဝဟာ ဒုကၡေတြနဲ႕ခ်ည္း ျပည့္ႏွက္ေနတယ္လို႕ နားလည္ပါေသာ္လည္း.. အခုလို မရွိျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေနရတာေတြ.. ရွိေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ရင္း ၾကမ္းတမ္းခက္ထန္မူေတြ… ေရွးဘဝက အက်ိဳးေပးေၾကာင့္ ပဲ ဆိုမလား… ခႏၶာကိုယ္ မျပည့္စံုပဲ တင္ပါး တရြတ္တိုက္စဲြ ေတာင္းရမ္း စားေသာက္ ေနတာေတြ.. ဟာ ဆရာႀကီး ဦးဝင္းတင္ေျပာတဲ့ လူ႕ငရဲတမ်ိဳးပါလားလို႕ ဆိုၿပီး အသိတရား ရဖို႕ လာႏွိုးဆြေပးေနတဲ့ ေခါင္းေလာင္း ျမည္သံေလးလို သံေဝဂ ဆီကို ဦးတည္ေနတဲ့ စိတ္အျဖစ္ ထင္မွတ္ ခံစားရပါတယ္..။

မဂဓ တိုင္းမွာ ေယာက္်ားလည္း ဘုန္းႀကီးဝတ္ပါတယ္.. သားေလးလည္း နာရီပိုင္း ကိုရင္စည္းေပါ့..။ ခရီးစဥ္တေလွ်ာက္လည္း တည္းခိုတဲ့ေနရာေရာက္ရင္ မသိတာေမးလိုက္ ကိုယ့္အေတြ႕အႀကံဳေျပာလိုက္နဲ႕… ျပန္ခါနီးလည္း ေရာက္ေရာ… စိတ္ထဲမွာ မရွင္းတာေတြ မသိတာေတြ ဘုန္းႀကီးေတြကို ေမးရျပန္ပါတယ္..။ အဓိကကေတာ့ ကိုယ္မသိတဲ့ ဘုရားေဟာေတြနဲ႕ ပတ္သက္တာေတြေပါ့.. ဟိုမွာကလည္း ဘုန္းႀကီးက အဆင့္အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိပါတယ္.. ဘဲြ႕လြန္ တက္မဲ့သူ.. ရိုးရိုး ဘဲြ႕ယူမဲ့သူ ..ေဒါတ္တာ ဘဲြ႕ယူမဲ့သူ ဆိုၿပီး အစံုေပါ့.. အဲဒီထဲမွာ အေမးျမန္းထူတဲ့ ကြ်န္မကို ဘုန္းႀကီးငယ္ တပါးက ဒကာမႀကီး အမ်ားႀကီး မေမးနဲ႕တဲ့.. အဓိကကေတာ့ မဂၢင္ (၈) ပါးကို နားလည္ေအာင္လုပ္ .. အဲဒါဟာ အေကာင္းဆံုး ..က်န္တာေတြ အမ်ားႀကီး မစဥ္းစားနဲ႕တဲ့…။ ဘာျဖစ္လို႕လည္း ဆိုေတာ့ အျငင္းပြားစရာေတြ အမ်ားႀကီးျဖစ္လာမယ္..လို႕ ဆိုပါတယ္.. ( ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္.. ဒါေၾကာင့္ပဲ ဗုဒၶဘာသာမွာ အမည္ကဲြ အဖဲြ႕ကြဲေတြ ရွိလာတာျဖစ္မယ္.. ) ။ ေနာက္ ဘုန္းႀကီးဆိုတာကလည္း အစစအရာရာ ရာခိုင္ႏွဳန္းျပည့္္ ဘယ္လိုမ်ိဳး သိႏိုင္ပ့ါမလဲ… တပါးနဲ႕ တပါး သိတာေတြ.. လက္ခံထားတာေတြ.. တူခ်င္မွ တူႏိုင္အံုးမွကိုး..။ ၿပီးေတာ့ ဘုရားေဟာခဲ့တဲ့ လွ်ိဳ႕ဝွက္နက္ရိူင္းတာ ခက္ခဲသိမ္ေမြ႕တာေတြကို မေဗဒါလို သာမန္လူခ်က္ခ်င္း သိႏိုင္ဖို႕ ပါရမီအခံက လိုေသးတယ္လို႕လည္း လံုးဝ ဥႆံုမွတ္ယူပါတယ္..။ တျခား ဦးဇင္း တပါးကလည္း မိန္႕ဆိုပါတယ္.. … တခ်ိဳ႕က ဒီကို လာၾကတယ္.. ဘယ္ႏွေခါက္ေရာက္ဖူးၿပီး… ဘယ္ ေတာ့ ထပ္သြားမယ္ အစရွိသျဖင့္ ၾကြားဝါသလို ေျပာၾကတယ္တဲ့.. ငါဘယ္လိုမ်ိဳး သံေဝဂ ေတြ မိမိရင္ထဲ သယ္ေဆာင္ သြားတယ္လို႕ ဆိုသူရွားတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္…( တခ်ိဳ႕ဆိုလည္း ဘုရားဘူးလာရင္း ဟဲ့ ငါတို႕က အိမ္မွာဆိုဒီလို .. ဟိုလို… ဒါ ငါ့ေနရာ ဆိုကာ ရန္ေထာင္တာမ်ိဳးလည္း ဘုရားဘူးသူမ်ားၾကား ျဖစ္တက္တာကို ဆိုပါတယ္.. မေဗဒါတို႕ ၾကေတာ့ ရန္မျဖစ္ရဘူး.. ဘာျဖစ္လို႕လည္း ဆိုေတာ့ ေနရာလုစရာမလိုပဲ ကိုယ့္ကားနဲ႕ကိုယ္.. အခန္းေတြလည္း အလြတ္ႀကီးပဲမို႕… ဆိုလိုခ်င္တာက မေဗဒါတို႕ သြားတဲ့အခ်ိန္က ဘုရာဖူး ရာသီမဟုတ္လို႕.. )။ ဆိုေတာ့ ပညာမစံုခဲ့ဘူးေပါ့..။

မေဗဒါ ဘုရားဖူးခဲ့ရတဲ့ အေျခအေနအရဆိုရင္ စိတ္ထဲမွာ အမ်ိဳးမ်ိဳး အေထြေထြ ခံစားရတာေတြ ရွိပါတယ္..။ အဲဒီ စိတ္ေတြထဲမွာ သံေဝဂ တရားလည္း နဲနဲေလးပါလိမ့္မယ္လို႕ ထင္ပါတယ္..။ တကယ္ေတာ့ ဘုရားပြင့္ခဲ့ရာ ေနရာေဒသကို ေရာက္တာဟာ အဆန္းတက်ယ္ ကိစၥေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး..။ ဘုရားဆိုတာ ရွိခဲ့တယ္.. ဒီေနရာေတြမွာ ဒီလိုမ်ိဳးေတြ ေဟာခဲ့တယ္.. ဘုရားရွင္ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရတာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိခဲ့တယ္..။ တရားေပးခဲ့တယ္.. ဒါမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္.. အစရွိသျဖင့္ က်န္ခဲ့တဲ့ လက္ရာေတြကို ေတြ႕ရလို႕ စိတ္ဝင္စားၿပီး ပီတီျဖစ္ရတာက တပိုင္း အေစာက ဒုကၡမ်ားကို ေတြ႕ႀကံဳ ရေတာ့ ေအာ္ ဒို႕ လူ႕ဘဝဆိုတာ တကယ္ေတာ့ ဒုကၡဘံုႀကီး ပဲ.. ဒါကို ဘုရားက ဒို႕လူသားေတြကို သိေစခ်င္ ျမင္ေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵရွိခဲ့တာပါလား.. ဒါေၾကာင့္ ဘုရားက မိဘစကားကို ပစ္ပယ္ကာ ေအးခ်မ္းတဲ့ နိဗၺာန္ ကို လူေတြအတြက္ ေဖာ္ထုတ္ ေပးခဲ့ၿပီး အလံုးစံုကို သိျမင္တဲ့ လူသား ဘုရားအျဖစ္ ေရာက္ခဲ့ တာလား လို႕ ေကာက္ယူမိပါတယ္..။ တကယ္ေတာ့ ဘုရားသြားမဘူး ရလည္း စိတ္ကို ေလ့က်င့္ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ႏိုင္ရင္ တကယ့္ နိဗၺာန္ (နိ.. မရွိျခင္း.. ဝါန.. စဲြလမ္းတပ္မက္မႈ) အစစ္ ဆိုတာကို ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ရင္ ေရာက္ႏိုင္မယ္လို႕ ယံုၾကည္ပါတယ္… ..။

ဘုရားပြင့္ခဲ့တဲ့ ေနရာ မဇိၥ်မတိုင္းထဲက ( Bihar) ဟာ အိႏိၵယမွာ အဆင္းရဲဆံုး ျပည္နယ္တခုထဲ ပါဝင္ပါတယ္.. ေက်ာင္းအလကား.. ရထားလည္း အလကား စီးခြင့္ေပးထားတယ္လို႕ မွတ္သားခဲ့ရပါတယ္..။ ေျပာမယ္ဆိုရင္ အထူးအခြင့္ေရးေတြ အဲဒီ ျပည္နယ္သားေတြမွာ ရွိပါတယ္..။ ဘုရားျဖစ္စဥ္ေတြနဲ႕ ပတ္သတ္ၿပီး ဗုဒၶဂယာအေၾကာင္း တီဗီေတြမွာ ၾကည့္ဖူးၾကမွာပါ..မေဗဒါက ဘုရားျဖစ္ဖို႕ရာ တရားသံုးခဲ့တဲ့.. ေဗာဓိပင္အေၾကာင္း ေလးကို ျပန္လည္ကူးယူ ေဖာ္ျပေပးပါတယ္.. စိတ္ဝင္စားၾကမယ္လို႕ ယူဆပါတယ္..။

ေညာင္ပင္ေအာက္ထိုင္၍ အလံုးစံုေသာသိျမင္ေသာ ( သဗၺညဳတ ) ညဏ္ေတာ္ကို ရေတာ္မူသျဖင့္ ` ေဗာဓိ` ဟု ေခၚတြင္ပါသည္… ေဗာဓိ အမည္ရေသာ သိဒၶတၱ (သို႕ )အလံုးစံုကို သိသူ ( ဗုဒၶ ) အမွီျပဳခဲ့ေသာ ေညာင္ပင္ကို `ေဗာဓိေညာင္ပင္`ဟု ေခၚဆိုျခင္းျဖစ္ပါတယ္..။ လူတို႕တြင္ ဘုရားျဖစ္သူသည္ အျမတ္ဆံုးပုဂိၢဳလ္ ျဖစ္၍ ဗုဒၶဟု ေခၚဆိုသလို ဘုရားပြင့္ရာေျမသည္ အျမတ္ဆံုးျဖစ္၍ ``ဗုဒၶ `` ဟု ေခၚဆိုပါသည္… ဗုဒၶ ပြင့္ရာ ေျမသည္ ဂယာ ၿမိဳ႕ႏွင့္ နီးကပ္လ်က္ တည္ရွိျခင္းေၾကာင့္ ထိုေနရာႏွစ္ခုကို ေပါင္း၍ `ဗုဒၶ ဂယာ ` ဟုေခၚတြင္ပါသည္..။

(၁) ပဌမအႀကိမ္ ခုတ္ျဖတ္ခံရျခင္း..။ အေသာကမင္း၏ မိဖုရားငယ္ တိသာရကၡာ ( Tissarakkha) သည္ ဘုရင္၏ မၾကာခဏ သြားေရာက္ပူေဇာ္ျခင္းကို အလိုမရွိသျဖင့္ ေဗာဓိပင္ကို ခုတ္ျဖတ္ခိုင္းလိုက္၏။ အေသာကမင္းသည္ ပူေဇာ္အံ့ဟု သြားေရာက္ေသာအခါ ခုတ္ျဖတ္ခံထားရေသာ ေဗာဓိပင္ကို ျမင္ေသာ္ ႏြားႏို႕ရည္ျဖင့္ သြန္းေလာင္းကာ ပူေဇာ္ၿပီး အဓိဌာန္ျပဳေလသည္..။ ထိုအခါ မူလအတိုင္း ျပန္ေပါက္လာသည္ကို ျမင္ရသျဖင့္ မင္းႀကီးသည္ သဒၵါတရား ပိုထက္သန္ကာ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာကို အုတ္တံတိုင္းကာရံၿပီး ေစာင့္ေရွာက္ထားေလသည္..။

(၂) ဒုတိယအႀကိမ္ ခုတ္ျဖတ္ခံရျခင္း..။ ဘဂၤလားျပည္နယ္.. အလယ္ပိုင္း မူရွီဒါဗာဒ္ၿမိဳ႕အနီး ကႏၵသုဝဏၠ ၿမိဳ႕ ရွီဝ ဘုရင္ ဆာဆကၤာ သည္ ေဗာဓိပင္ကို ခုတ္ျဖတ္၍ အျမစ္ပါဘူးၿပီး မီးရူိ႕ေလသည္..။ ထုိအေၾကာင္းကိုသိေသာ မဂဓ ဘုရင္ ပူရဏမာရ္မန္ သည္ အေသာကမင္းစေသာ ဘိုးေဘး အစဥ္အဆက္ ျမတ္ႏိုးပူေဇာ္သကဲ့သို႕ ထပ္မံစိုက္ပ်ိဳးခဲ့သည္..။ ဘုရင္ ဆာဆကၤာသည္ ေနာက္ထပ္တႀကိမ္ ေဗာဓိပင္ကို ဖ်က္ဆီးျပန္၏။ ပူရာဏဗာရ္မန္သည္လည္း ေနာက္ထပ္ ျပန္လည္ စိုက္ပ်ိဳးၿပီးေနာက္ ေဗာဓိပင္ကို ရန္သူတို႕ မဖ်က္ဆီးႏီုင္ရန္ ေက်ာက္လက္ရန္းႀကီးျဖင့္ ကာရံထားလိုက္သည္..။

(၃) တတိယအႀကိမ္ ခုတ္ျဖတ္ခံရျခင္း..။ ခရစ္ႏွစ္ (၁၁၉၃) ခု မတ္လ၌ မဂိုလ္မင္း၏ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး မိုကာမက္ဂိုရီ ၏ စစ္ဗိုလ္ စစ္သား (၂၀၀၀) တို႕သည္ ဗုဒၶဂယာ သို႕ လာေရာက္ကာ ေဗာဓိပင္ႏွင့္ ေစတီေတာ္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားကို မီးရိူ႕ဖ်က္ဆီးခဲ့ၾကသည္..။
ေအဒီ (၁၂) ရာစု အကုန္တြင္ အိႏၵိယျပည္ႀကီးသည္ မူဆလင္ တို႕လက္ေအာက္ က်ေရာက္ၿပီးေနာက္ မဂိုလ္ မင္းတို႕သည္ မင္းဆက္ (၁၃) ဆက္တိုင္ေအာင္ ေဒလီၿမိဳ႕၌ နန္းစိုက္ကာ အုပ္ခ်ဳပ္သြားခဲ့သည္..။ ခရစ္ႏွစ္ (၁၇၂၇) ခုႏွစ္တြင္ ဟိႏၵဴဘုန္းႀကီး မဟန္႕ဂိရိ၏ အဘိုးမ်ားသည္ မဟာေဗာဓိပရဝုဏ္ႏွင့္ ဂယာၿမိဳ႕ေဟာင္းေနရာ တာရာဒီးဟ္ရြာကို ေဒလီဘုရင္ မိုဟာမက္ရွားထံမွ အပိုင္စား ရရွိသြားေလသည္..။

(၄) စတုတၱအႀကိမ္ လဲက်ျခင္းႏွင့္ ငါးႀကိမ္ေျမာက္ စိုက္ပ်ိဳးျခင္း…။ ခရစ္ႏွစ္ (၁၈၇၆) တြင္ ေဗာဓိ ပင္သည္ ေလမုန္တိုင္းတိုက္ခိုက္ျခင္းေၾကာင့္ လဲက်သြားခဲ့၏..။ ဟိႏၵဴဘုန္းႀကီး မဟန္႕ဂိရိသည္ ေလမုန္းတိုင္းဒဏ္ေၾကာင့္ လဲက်သြားသည့္ ေဗာဓိပင္ႀကီးေနရာ၌ ( ဗုဒၶ ဘာသာဝင္မ်ား ဖူးေမွ်ာ္ရန္အတြက္ ) ေဗာဓိပင္ပ်ိဳ တစ္ပင္( ယၡဳလက္ရွိပင္) ကို စိုက္ပ်ိဳးခဲ့သည္.. တခ်ိဳ႕ကလည္း အလက္ဇႏၵား ကာနင္ဂန္ စိုက္ သည္ဟု ဆို၏..။


ေျပာမယ္ဆိုရင္ မွတ္သားစရာေတြ အမ်ားႀကီးပါ.။ မေဗဒါလည္း မမွတ္မိတာေတြ အမ်ားႀကီးပါ..။ ဒီ ေဗာဓိေညာင္ပင္္ကေတာ့ ၾကားဖူးနားဝ ရင္းႏွီး ရွိၾကတာမို႕ ျပန္လည္ေဖာ္ျပျခင္းပါ..။.. မေဗဒါ အဲဒီေဗာဓိပင္က အရြက္မ်ားကို ေကာက္ယူလာၿပီး ရင္းႏွီးတဲ့ သူမ်ားကိုလည္း ေဝေပးခဲ့ပါတယ္..ေနာက္ လွဴခဲ့တာေတြလည္း ရွိတာမို႕ ကိုယ့္ဘာသာ သာဓုေခၚပါတယ္လို႕ ေျပာရင္း .. ၾကည္းႏူးပီတီ ပြားႏိုင္ၾကပါေစလို႕ ..။

သကၠရာဇ္ တြက္ခ်က္ပံုေလးပါ မသိေသးသူမ်ား.. ဖတ္သားမွတ္သားဖူးေသာ္လည္း ေမ့ေနသူမ်ားအတြက္ ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္..။

မဟာသကၠရာဇ္ ဆိုသည္မွာ ဘုရားမပြင့္မီက ဘိုးေတာ္ အဥၥနမင္းတည္ထားေသာ သကၠရာဇ္ ကိုေခၚပါသည္..။

သာသနာသကၠရာဇ္ ဆိုသည္မွာ ဘုရားပရိနိဗၺာာန္ ျပဳၿပီး၍ ပထမသံဂါယနာ တင္သည့္ႏွစ္မွစ၍ တြက္ေသာႏွစ္ကို ေခၚပါသည္..။

ျမန္မာသကၠရာဇ္ ဆိုသည္မွာ ပုပၸားေစာရဟန္းမင္းလက္ထက္ တည္ထားေသာ သကၠရာဇ္ ျဖစ္သည္..။

ခရစ္ႏွစ္ (ဘီ.. စီ) ခရစ္မေပၚမီ
ခရစ္ႏွစ္ ( ေအ..စီ) ခရစ္ေတာ္ေပၚၿပီး

သာသာနာ သကၠရာဇ္ သည္ ျမန္မာသကၠရာဇ္ထက္ ၁၁၈၂ ႏွစ္ ႀကီးသည္..။ ခရစ္သကၠရာဇ္ထက္ ၅၄၄ ႏွစ္ႀကီးသည္.. ခရစ္သကၠရာဇ္ ( ေအ.. ဒီ) သည္ ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ထက္ ၆၃၈ ႏွစ္ႀကီးသည္..။ ထိုေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ ပရိနိဗာန္ျပဳေသာႏွစ္ကို ခရစ္မေပၚမီ ၅၄၄ ဟု သာသနာ့သမိုင္းက အတည္ျပဳထားသည္..။


ရည္ညြန္းကိုးကားခ်က္..။ ဆရာေတာ္ ဦးၾသဘာသ ( မဇၥ်ိမေဒသ ၿမိဳ႕ရြာမ်ားမွ သမိုင္းရုပ္ၾကြင္း ပံုရိပ္လႊာမ်ား) .. စာ.. ၁၂၄..။ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ ( ေရစႀကိဳ အရွင္ဧသိက) စာ.. ၁၇


စာလာဖတ္သူမ်ား အားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္…။ စိတ္ခ်မ္းေျမ႕ၾကပါေစ..။

မေဗဒါ
၁၈.၁၀.၂၀၁၀

6 ဦး၏ေဆြးေႏြးခ်က္:

Unknown said...

ေဗေဗ စာေတြဖတ္သြားတယ္ေနာ္ နာလႏၵာအေၾကာင္းေတာ့မပါဘူးေနာ္ေရးတာ နာလႏၵာလုိေၿပာလုိက္ရင္ ေသာေစယ်ံဆုိတာဘယ္သူလဲသိေလာက္ပါတယ္ မွတ္မိမယ္ဆုိရင္ ထမင္းေတာင္ခ်က္ေၾကြးလုိက္ေသးတယ္ေလ

mabaydar88 said...

ဘုန္းဘုန္းရွင္..

တပည့္ေတာ္ကို ခြင့္လြတ္ပါ.. မေဗဒါက တေယာက္.. ဘုန္းႀကီးမ်ားက အမ်ားမို႕ မမွတ္မိတာမို႕ပါဘုရား.. ခ်က္ေကြ်းခဲ့တာကိုလည္း ေက်းဇူးပါ.. ဘုန္းဘုန္းမ်ား ခ်က္ေကြ်းတာကို စားခဲ့ရတာလည္း အင္မတန္မွ စိတ္မသက္သာလွ ရွိပါတယ္ဘုရား..။

တပည့္ေတာ္ ေရာက္ခဲ့တဲ့ေနရာေတြလည္း အပူရွိန္ရယ္ေၾကာင့္ေရာ.. အသက္ႀကီးတာေရာေၾကာင့္ မမွတ္မိတာေတြ မ်ားပါတယ္.. ခြင့္လြတ္ပါ..။

ဘုန္းဘုန္းမ်ား အဆင္ေျပၾကပါေစလို႕ ..။

မေဗဒါ

ေရႊရတုမွတ္တမ္း said...

ကုလားမင္းသမီးလို ကျပတဲ့အခန္းထည့္ေရးပါဗ်ိဳ႕

ေငြလမင္း said...

ဗုဒၶဂါယာ ကို မေရာက္ဖူးပါဘူး
တခ်ိန္ေတာ့ သြားျကည့္ခ်င္ပါတယ္
အခုလို စိတ္ရွည္ရွည္ ေျပာျပသြားတာ မွတ္သားစ၇ာမ်ားကိုလည္းမွတ္သြားပါတယ္

Myanmar Good Knowledg Co., Ltd said...

သြားခ်င္လိုက္တာ မေဗဒါရယ္။
စိတ္၀င္စားတယ္။
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ ထမင္းစားရတာတို႕ အလွဴမွာထမင္းစားရတာတို႕ ကို သိပ္သတိရတယ္။
ခင္မင္စြာျဖင္႔

ေႏြဆူးလကၤာ said...

ရြာလို႔သာ တင္စားလိုက္တာပါ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ပါပဲ ..